Innowacje technologiczne z każdym dniem coraz bardziej przenikają do branży gastronomicznej. Ostatnie doniesienia od DoorDash, jednej z wiodących platform do zamawiania jedzenia, pokazują, jak technologia może wspierać restauracje w obsłudze klientów.
Nowa technologia głosowego zamawiania od DoorDash
W poniedziałek DoorDash ogłosił wprowadzenie technologii zamawiania głosowego opartej na sztucznej inteligencji, która pomoże restauracjom zwiększyć sprzedaż, odpowiadając na wszystkie przychodzące połączenia. Ten system ma na celu nie tylko poprawę komunikacji z klientem, ale także dostarczenie im rekomendacji, które dopełnią ich posiłek.
Raport DoorDash z 2023 roku na temat trendów w zamawianiu jedzenia online ujawnia, że aż jedno na pięć zamówień klientów preferuje realizować telefonicznie. Niemniej jednak, nawet do 50% połączeń telefonicznych od klientów pozostaje bez odpowiedzi, prowadząc do utraty potencjalnych przychodów.

Technologia odpowiadająca na potrzeby restauratorów i klientów
Zgodnie z Rajatem Shroffem, szefem ds. Produktu i Designu w DoorDash, klienci oczekują od restauracji coraz więcej, a restauratorzy w zamian oczekują od platform bardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań. Wsparcie dla kanałów telefonicznych jest jednym z kluczowych elementów tej współpracy.
Dzięki tej innowacji, DoorDash łączy sztuczną inteligencję z żywymi operatorami, aby zagwarantować, że połączenia od klientów są odbierane szybko i sprawnie. W szczególnie intensywnych momentach w restauracjach to sztuczna inteligencja będzie odpowiadała na połączenia, pozwalając pracownikom skupić się na obsłudze klientów na miejscu.
Korzyści dla klientów
Klienci będą korzystać ze spersonalizowanego doświadczenia zamawiania głosowego w wielu językach bez opóźnień i nieodebranych połączeń. Stali klienci będą mieli możliwość szybkiego ponownego zamówienia swojego ulubionego posiłku. W razie potrzeby dostępni będą również żywi operatorzy.
Rozwiązanie DoorDash Drive
Restauracje, które chcą ułatwić dostawę zamówień telefonicznych, mogą również korzystać z DoorDash Drive – rozwiązania firmy umożliwiającego bezpośrednią dostawę z dowolnego biznesu. Gwarantuje to intuicyjne doświadczenie od początku do końca dla klientów chcących śledzić postęp swojego zamówienia.